Přetížená horní lišta o 8 položkách, karusel, kde běhají 3 fotky „z provozu“ a všechno korunuje nápis kurzívou Vítejte na našich webových stránkách. Tak takhle ne.
A jak tedy ano? A proč vlastně? Váš potenciální zákazník je lenoch – to není urážka všech těch milých lidí, kterým váš byznys může pomoci, ale holý fakt podpořený marketingovým výzkumem.
Klient nemá čas ani náladu prodírat se slovní a vizuální vatou. Máte zlomek vteřiny na to zaujmout a pak ho promyšleně protáhnout webem až tam, kde ho chcete mít.
Představte si, že máte bagr, umíte to s ním a chcete nabídnout své služby světu. Zajímají vašeho klienta technické parametry vašeho miláčka, nebo spíš to, jak konkrétně mu může být prospěšný?
Dobrý úvod webu pracuje právě s tímhle – pojmenuje klientovy potřeby a dá jasně najevo, že je dokážete naplnit. K tomu potřebujete znát svou cílovku, a tak se připravte na to, že se vás copywriter bude opravdu hodně ptát. Výsledek ale bude stát za to, za výše zmíněný zlomek sekundy zákazníka opravdu chytnete a nenecháte odejít.
Takže je to jasné – víme, po čem zákazník touží a jde nám o stručnost, údernost a jasnost. O vzbuzení zájmu, nejlíp s využitím zákazníkových emocí.
A protože nejste jediný bagrista v okolí, měl byste dát zákazníkům vědět, proč si vybrat právě vás. Ale o tom zase příště.