To make a long story short…
Práce na textech pro banku je krásná a náročná. Musí být krátké, aby je někdo četl, ale i srozumitelné, aby je pochopil. Úderné, aby nepochyboval, že má skutečně stisknout tlačítko „objednat“.
Dostala jsem zadání, že kolegové potřebují na dvou řádcích komunikovat výzvu k založení účtu (chápu, dobrý). Dokonce je k němu odměna 1 000 Kč (moc dobrý). Ale – musí tam zaznít, že odměna se vztahuje k tomu, když si platební kartu vydanou k účtu pojistíte (a sakra). A taky je třeba zmínit, že si milý účet založíte z mobilu a není to těžký (no jistě, brnkačka, služebníček).
Takže si to shrneme – explicitně nebo implicitně musí zaznít 4 informace:
- založte si účet,
- udělejte to z mobilu,
- dostanete odměnu,
- pokud si k němu tedy pojistíte kartu.
To vše v rozsahu nějakých 75-85 znaků. Než si přečtete, jak jsem se s tím popasovala já, zkuste si cvičně takový banner napsat. Myslete na to, aby se dobře četl, nikde nedrhnul, a hlavně aby vám při šetření znaky nedej bože žádná informace nevypadla. Když budete potřebovat, použijte tajnou zbraň – akční kolečko třeba na tu tisícovku.
A tady nabízím dvě možná řešení:
Stáhněte si appku s účtem, který odměňuje
Třeba tisícovkou za pojištěnou kartu
Založit si účet v mobilu je hračka
K pojištěné kartě je odměna navíc
Bavilo vás to? Paráda. Umíte i lepší? Skvělé, staňte se copywriterem. A vám ostatním nezbývá, než mi napsat nebo zavolat, až budete potřebovat nějaké vymazlené texty třeba na web.