Hlavně ne pozdě. Třeba když už máte „postavený web“. Rozšířená představa totiž je, že copywriter je mašinka na slova, která nasype do připravených kolonek. Dobrý kopík ale bude ještě před slovíčky uvažovat o struktuře vašeho webu. Bude chtít, aby vedla klienta k tomu, co potřebujete – aby vám zavolal, koupil váš revoluční produkt, přihlásil se k odběru kurzu… whatever.
Dá se kopík oslovit naopak moc brzy? Nemyslím. Od začátku tvorby webu bude klást otázky. Dělat si poznámky, chytat se klíčových slov. Možná dokonce vášnivě diskutovat s vámi i grafikem a webařem. Existuje ideální načasování? Osobně se mi nejlíp pracuje, když web navrhujeme a stavíme společně – grafik, webař a copywriter. Proto si taky užívám náš týmeček (zdravím, holky). A proto taky hodně zvažuju, kdy přijímat nabídky na textování „hotového webu od profíka“, nedej Bože dokonce „hotového webu, co jsem si postavil sám“. Protože to za ty peníze často nestojí.
Takže jestli chcete vymazlený web, který beze zbytku plní svou funkci, buďte třeba jako IT projekťák Marek z www.marekfrelich.cz, zadejte svůj web šikovným holkám, dejte si čas na vzájemnou komunikaci a pak to bude nádhera!