Budete zákazníkům tykat nebo vykat? Dovolíte si drobný žert nebo potřebujete působit seriózně? A podle čeho se vlastně rozhodnete?
Ve hře jsou v zásadě 3 proměnné:
- Jakou máte vy/vaše firma osobnost
- Kdo je vaše cílová skupina
- Jestli spolu vzájemně ladí
Marketing je z velké části psychologie, a to se nevyplatí ignorovat. Doporučuju ulehčit si definici osobnosti využitím nějaké osvědčené typologie – s tím vám určitě dobrý kopík nebo marketér dovedou pomoci.
Nedávno jsem pracovala s profesionálem, který věřil, že mu zákazníky přivede extrémně seriózní styl komunikace. Jenže ouha, povahou byl veselá kopa, hravý, zvídavý a inovativní.
Osobní kontakt pak byl pro klienta často šok. Žasli, jakému živlu se to vlastně vydávají do rukou. Proto jsme web vyladili tak, aby z něj byla osobitost majitele znát na první pohled, ale zároveň přílišná hravost neodrazovala klidnější povahy.
Stojí vaše podnikání především na vaší osobnosti? Pak doporučuju upřímnost, samozřejmě vždy v mezích slušnosti.